Αναζήτηση
  • Giorgina Athousaki

Ενίσχυση ανοσοποιητικού στην εποχή του Covid-19

Ενημερώθηκε: Ιουλ 15



Τους περισσότερους αυτή την περίοδο που διανύουμε μάς απασχολεί το πώς θα ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας ώστε να είμαστε προστατευμένοι και πιο δυνατοί στην περίπτωση που έρθουμε σε επαφή με τον νέο κορωνοϊό ή με άλλους παθογόνους ιούς και βακτήρια.

Υπάρχουν πολλά συμπληρώματα για να ενισχύσουν τον οργανισμό μας. Η τόνωση όμως του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι πολυπαραγοντική και εξαρτάται συνολικά από τρόπο ζωής μας.

Διατροφή | Άσκηση | Ύπνος | Κάπνισμα | Αλκοόλ | Στρες

Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, ω3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και προβιοτικά είναι αποδεδειγμένο ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και δημιουργεί την κατάλληλη εντερική μικροβιακή χλωρίδα (μικροβίωμα), ώστε να έχουμε μεγαλύτερη αντίσταση στους ιούς και τα παθογόνα μικρόβια. Τρώτε φαγητά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά (φρούτα-λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχη πρωτεΐνη), περιορίστε την ζάχαρη ώστε να μειώνονται οι φλεγμονές, καθώς και τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά, και πίνετε αρκετό νερό για να είναι ο οργανισμός σας ενυδατωμένος.

Εξίσου σημαντική για ένα γερό ανοσοποιητικό είναι η καλή φυσική κατάσταση. Αυτό δεν σημαίνει έντονα προγράμματα στο γυμναστήριο. Μισή ώρα περπάτημα την ημέρα ώστε να παραμένουμε δραστήριοι ειδικά σε άτομα προχωρημένης ηλικίας αρκεί. Ενισχύεται έτσι η ροή του αίματος και τα λευκά αιμοσφαίρια βοηθούνται να παραμένουν κινητοποιημένα αναζητώντας τους “εισβολείς”.

Το αλκοόλ εξαντλεί τα κύτταρα του ανοσοποιητικού μας συστήματος και το κάπνισμα επίσης. Οι καπνιστές είναι επιρρεπείς στην πνευμονία, σε λοιμώξεις αναπνευστικού, στη γρίπη. Ενώ παράλληλα το κάπνισμα μειώνει τη δράση της βιταμίνης C.

Ένας καλός ύπνος οχτώ ωρών σε ώρες 11/12μμ-7/8πμ εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία του κιρκάδιου ρυθμού μας. Το σώμα μας εκείνες τις ώρες αναγεννάται, ρυθμίζεται η παραγωγή ορμονών και ετοιμάζεται για την επόμενη μέρα. Η απόκριση του ανοσοποιητικού μας συστήματος στους παθογόνους παράγοντες είναι πιο αποτελεσματική όταν είμαστε σε εγρήγορση.

Το stress επηρεάζει και επηρεάζεται από όλα τα υπόλοιπα. Το χρόνιο stress μπορεί να αδυνατίσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η συνεχής έκκριση κορτιζόλης δημιουργεί χρόνιες φλεγμονές στο σώμα.

127 προβολές

2020. Copyright by The Wellness Project_Giorgina Athousaki 

All rights reserved_Αθήνα-Κρήτη